Wyszukaj firmę

Jak pozycjonować swoją stronę internetową – poradnik – cz.2


Kilka tygodni temu pisałem o tym w jaki sposób samodzielnie pozycjonować swoją stronę internetową, dziś zamieszczam część drugą.

Wiecie już, że istotne jest to, aby do pozycjonowania podchodzić z głową, nikt z Was nie chce przecież otrzymać kary od Google za nadmierny, nienaturalny przyrost linków. Musicie mieć również świadomość tego, że pozycjonowanie nie oznacza napychania sieci Waszym contentem – musicie sprawić, aby content kierował do Was, tzn. że Wasza strona musi stać się dla Google atrakcyjna, aby była wysoko. Zaproponowałem Wam dywersyfikację działań SEO, dziś przedstawię część II podstawowych narzędzi, które dostępne są dla każdego, zupełnie za darmo. Z Waszej strony pozostaje jedynie odszukanie ich w sieci.


Katalogi stron

Dla wielu pozycjonerów jest to podstawowe narzędzie pracy. Czym są? Katalogi stron to zbiór tekstów dotyczących strony internetowej wraz z linkiem do niej. Niegdyś dodawanie wpisów do katalogów stron było zupełnie wystarczające by znaleźć się wysoko, dziś katalogi straciły na znaczeniu i mocy, jednakże wciąż mogą być ciekawe o ile używamy ich dla niepopularnych branż i początkujących stron. Istotne jest, by wybrać te, które mają wyłącznie unikalne wpisy, a najlepiej jest, gdy bazują na własnym, autorskim skrypcie. Google traktuje każdy odrębny silnik strony o wiele lepiej, aniżeli pojawienie się wpisu 30 razy na tym samym silniku. Niestety autorzy tego rodzaju katalogów rzadko je reklamują, a jeśli tak – to może okazać się, że dodanie jest płatne. Jeśli jednak prowadzicie biznes, którego zadaniem jest zarobek, przeznaczenie kilkuset złotych na działania marketingu internetowego nie powinno być dla Was wyzwaniem. Warto skupić się na katalogach tematycznych, przyjmujących unikalne opisy oraz wyłącznie płatnych, np. katalogi Onetu czy WP. Poniżej znajduje się kilka zdjęć, które rozjaśnią Wam proces dodawania wpisu do katalogu stron.

Katalog stron 1

Wybór kategorii – w każdej z nich zawsze znajdują się dodatkowe subkategorie

Podstawowy model logowania - jest niemalże identyczny na każdym katalogu bazującym na skrypcie "SEO"

Podstawowy model logowania – jest niemalże identyczny na każdym katalogu bazującym na skrypcie „SEO”

Każdy katalog stron może być dodatkowo podzielony ze względu na opłatę za wpis. Katalogi wyłącznie darmowe niemalże już nie istnieją, a te które funkcjonują często nie mają wysokiej wartości dla Google. Wiele katalogów posiada opcję płatnego wpisu, który wyświetlać się będzie np. na głównej stronie, co naszej witrynie może dać niezłego powera. Jeśli nie jest dla Was przeszkodą wydać 6-11 złotych za pojedynczy wpis, to wysilcie się także aby stworzyć unikalny, atrakcyjny i długi content. Dla Google katalog stron nie funkcjonuje jako katalog – to po prostu zbiór liter bazujący na skrypcie. Jeśli zatem Wasze wpisy są długie, tematyczne i wartościowe to Google traktuje je po prostu jako lepsze niż te, które mają tylko tyle znaków by przekroczyć minimalną ilość do wpisu (najczęściej jest to…250 znaków), rzadziej zdarza się aby pojawiła się maksymalna wartość, ale za dobry wpis uznaje się taki, który posiada 1000 znaków (ze spacjami). Niemal każdy katalog posiada licznik, więc nie musicie używać edytora tekstu, aby sprawdzić tą wartość.

Część pól należy uzupełnić, inne nie są obowiązkowe - im więcej ich wypełnimy, tym szybciej damy moc naszej stronie.

Część pól należy uzupełnić, inne nie są obowiązkowe – im więcej ich wypełnimy, tym szybciej damy moc naszej stronie.

Możliwość dodania płatnego wpisu

Możliwość dodania płatnego wpisu

Katalog wyłącznie płatny - niektóre z nich nie mają jednak wysokiej mocy, zanim zdecydujesz się wydać swoje pieniądze sprawdź dowolnym narzędziem do sprawdzania backlinków, czy na innej stronie rzeczywiście się pojawiły, oraz na ile wyceniana jest ich moc.

Katalog wyłącznie płatny – niektóre z nich nie mają jednak wysokiej mocy, zanim zdecydujesz się wydać swoje pieniądze sprawdź dowolnym narzędziem do sprawdzania backlinków, czy na innej stronie rzeczywiście się pojawiły, oraz na ile wyceniana jest ich moc.

Dodając wpis do katalogu – zacznij i najlepiej zostań przy tym – od katalogów płatnych na portalach horyzontalnych. Następnie dodaj wpisy do moderowanych katalogów przyjmujących tylko unikalne opisy. Nigdy nie dodawaj wpisów powielonych. Jeśli chcesz podlinkować stronę zapleczową, możesz to zrobić, ale to zależy tylko od tego jakich efektów oczekujesz. Na rynku istnieją narzędzia do automatycznego dodawania wpisów do katalogów, jednakże ich koszt często przekracza nawet 400 złotych, zaś baza jest ograniczona.

Kreatory stron

Założenie konta na jednym z kreatorów stron to bardzo dobry sposób na zdywersyfikowanie skryptów. Każdy z nich opiera się na innym. Jeśli znajdziesz takie strony najpierw sprawdź czy warto bawić się z dodawaniem tekstu – czasami bowiem zdarza się, że serwis nie jest indeksowany przez Google, lub część strony nie jest widoczna. Najgorszym rozwiązaniem jest wybranie portalu, który finalnie okazuje się płatny. W sieci na szczęście jest mnóstwo miejsc, których możesz użyć jako swojego zaplecza, w tym miejscu czas na ciekawostkę – niektórzy właściciele biznesów używają kreatorów stron jako podstaw dla swojego biznesu. Z punktu widzenia działania na rynku i konkurowania to bardzo złe rozwiązania, jednakże jest w pełni darmowe i teoretycznie można to wziąć pod uwagę.

Kreator stron 1

Podstawowy kreator stron daje możliwość zamieszczenia najważniejszych informacji, takich jak adres (tutaj najlepiej wpisać nazwę handlową firmy), tytuł strony i inne ważne informacje. W opcjach edytora warto ustawić nagłówki.

Kreator stron 4

Kreator stron 2

Część kreatorów daje Ci dostęp do całego konta, dzięki czemu możesz stworzyć zaplecze dla wielu stron w kilka godzin.

Kreator stron 3

Część kreatorów po wykupieniu pakietu premium daje Ci mnóstwo opcji. W tym wyświetlanie strony bez nazwy domeny. Co więcej tego rodzaju kreatory nie wymagają niemal żadnych zdolności odczytu oraz pisania w języku HTML, jednakże warto się go uczyć.

Kreatory stron to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy lubię precyzję, im więcej informacji zamieścisz o swojej firmie w takim miejscu, tym większa szansa na to, że już kilka takich stron zagwarantuje Ci pozycję w TOP5 na frazę lokalną.

Blogi

Blogi są miejscami, które jeszcze kilka lat temu święciły triumfy – dziś blogi nie mają już takiego wydźwięku – ze względu na portale social media. Aczkolwiek świetnie nadają się jako strony zapleczowe. Możesz tam bowiem zamieszczać wpisy, w których będziesz odnosił się do swojej witryny. Jeśli będziesz miał szczęście, w Google szybko odnajdziesz nawet kilkanaście platform blogowych. Część z nich nie jest już moderowana od dawna, dzięki czemu nie musisz się obawiać, że ktoś zgłosi Twoją stronę jako spam (podobnie jak komentarz). Takie działania zakrawają nieco o tzw. black seo, aczkolwiek teoretycznie nie szkodzą stronie.

Blogi 1

Blogi są miejscem dla osób kreatywnych – jeśli dobrze prowadzisz swojego bloga, będziesz go mógł wykorzystywać nawet jako miejsce powiązane ze swoim biznesem – w zależności od preferowanego stylu możesz wybrać jedną z dwóch opcji:

  • prowadzić bloga, na którym znajdzie się odnośnik do Twojej witryny
  • prowadzić bloga na Twojej witrynie, gdzie zostanie odnaleziony pod jedną z zakładek

Blogi funkcjonujące jako zaplecze SEO sprawdzają się dla stron o niskiej konkurencyjności fraz – pamiętaj jednak aby wpisy nawiązujące do frazy były merytoryczne. Moderowanie to jedna sprawa, aczkolwiek Google może Cię szybko ukarać za zamieszczanie linków, za którymi nie stoi treść.

Blogi 2

Blog połączony w serwisem internetowym

Część serwisów umożliwia użytkownikom prowadzenie własnego bloga – wykorzystaj tą możliwość, otrzymasz linki dofollow i niezłą moc, warto pamiętać o tym, że niemal każdy serwis tematyczny dla Google jest bardzo merytoryczny, a to oznacza dobry wynik procentowy mocy. W przypadku blogów na serwisie staraj się jednak pisać tak jak gdybyś rzeczywiście reklamował dany produkt, robiąc inaczej ryzykujesz zgłoszenie Twojego konta do administracji, która z pewnością nie tylko usunie linki ale także nałoży dla Ciebie karę banicji.

Blogi 3

Blogi takie jak Tumblr to świetne miejsce to dywersyfikowania treści, nadają się doskonale dla osób, które posiadają kilka witryn – np. e-commerce. Mogą wtedy często i skutecznie linkować do swojej strony.

Księgi gości

Niemalże zapomniane miejsce ale bardzo dobre do linkowania słabych stron – np. zapleczowych. Umożliwiają wstawienie linków dofollow, więc wykorzystaj to – pamiętaj jednak, że często obok Twoich danych pojawia się także adres IP.

Księga gości 1

Księga gości 2

Bazy firm

To miejsce zbliżone do ogłoszeń, jednakże równie blisko im do katalogów stron. Bazy firm są miejscem, w który za darmo lub odpłatnie możesz zamieścić wpis, w którym zamieścisz dodatkowe dane o Twoim biznesie – miejsce zarejestrowania w KRS, miejsce świadczenie usług, NIP, REGON, obowiązkowy telefon, mail czy inne informacje. Bazy firm to dobry pomysł, dla tych biznesów, które nie mają na siebie pomysłu w kontekście SEO, ale mają dużo pieniędzy – reklamowanie się w dobrych bazach firm jest drogie, ale szybko wybije Twoją stronę na wysokie wyniki – szczególnie polecam to firmom wykonującym usługi budowlane, przemysłowe czy inne techniczne.

Baza firm 2

Wystarczy dodać link i postępować według wytycznych

Baza firm 1

Baza firm 3

Niektóre bazy firm są drogie – o tym czy dodać tam wpis musisz zadecydować sam

Informacja o autorze: Radek Skowron

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *