SEO w niemieckojęzycznych wyszukiwarkach

Pozycjonowanie w Niemczech, Austrii i Szwajcarii

Oczywiście skupimy się tutaj przede wszystkim na naszym monopoliście i przeanalizujemy jak czy opłaca się, jakie są koszty na SEO w następujących wyszukiwarkach: google.de, google.at oraz google.ch. Wersje tej samej wyszukiwarki więcej łączy niż dzieli. Łączy przede wszystkim język no może za wyjątkiem tej szwajcarskiej wersji bo ta nie faworyzuje niemieckiego a jednym rzędzie z nim stawia jeszcze francuski. Zasadniczo w podanych wyszukiwarkach nie ma jakichś różnic jeśli przyrównać je choćby do polskiej wersji – to dobrze znany nam wujek Google ze swoimi licznymi zaletami i sporadycznymi wadami. To nadal najlepsza oferta w zakresie wyszukiwania jakichkolwiek informacji w sieci i największy monopolista. Chociaż tutaj należy nadmienić większy udział w rynku wyszukiwarki Bing w Niemczech oceniane na około 1-3% rynku.

niemcy

Niemcy to ogromny rynek zbytu. Pozycjonowanie tutaj to potężne narzędzie pozyskiwania klientów.

Jeśli różnica nie znajduje się w samej wyszukiwarce to co różni pozycjonowanie w Niemczech czy Austrii od tego co możemy spotkać na rodzimym rynku? Przede wszystkim specyfika całego rynku SEO i podejście do klienta. Nie dość powiedzieć, że stawki za SEO w Niemczech to cena około 5-6 razy wyższa niż za „te same” usługi na naszym rodzimym rynku. Oczywiście nasi zachodni sąsiedzi zarabiają znacznie więcej i to widać choćby w cenach takich usług jak te. Jednak jeśli nawet zastosować cennik zarobków to takie usługi w Austrii czy Szwajcarii są nadal znacznie droższe niż u nas. Dlaczego? Z wielu powodów. Po pierwsze praca specjalistów w krajach Europy Zachodniej jest w ogóle lepiej płatna a specjaliści ds. SEO nie są tu wyjątkiem. Po drugie niemiecki rynek pozycjonerski jest większy a to oznacza, że potencjalnie wpisanie jakieś ogólnej frazy w polską i niemiecką wersję wyszukiwarki odbywa się częściej w tym drugim przypadku. Niemcy są po prostu dwa razy większe od Polski zatem i cena musi być odpowiednio większa. Kolejnym faktem dla którego istnieje widoczna różnica w cenach to sposób rozliczania – w Europie Zachodniej panuje „moda” na rozliczanie się co do godzin pracy poświęconych na osiągnięcie efekty a nie za samo jego osiągnięcie. Oznacza to też że nie mamy co spodziewać się darmowej optymalizacji – 100 Euro + dodatkowe 100 Euro miesięcznie abonamentu to rozsądne minimum na rozpoczęcie usług pozycjonowania w Austrii lub Szwajcarii.

SEO w Europie Zachodniej – szansa dla wielu

Ale żeby nie załamywać tych, którzy chcą się pozycjonować u naszych zachodnich sąsiadów mamy też dobre wiadomości. Pomimo większej konkurencji wcale nie tak trudno znaleźć się na szczycie wyników wyszukiwania. Nie do końca wiadomo z czego to wynika ponieważ biorąc to na logikę ze względu na większą konkurencję pozycjonowanie w Niemczech powinno iść ciężej a na efekty należałoby czekać dłużej. Wiele zależy jednak od konstrukcji strony i treści na niej zawartej. Ogólnie rzecz biorąc efekty jeśli chodzi o pozycjonowanie w Szwajcarii mogą nas pozytywnie zaskoczyć i spowodować że nasz biznes wystrzeli. My zachęcamy do dalszego zgłębiania tajników pozycjonowania w zagranicznych wyszukiwarkach. Mamy nadzieję, że część polskich przedsiębiorstw skorzysta z usług takich jak SEO w Austrii i przemyśli sposób promocji swojej strony w niemieckojęzycznych przeglądarkach. W końcu mamy do czynienia z największym rynkiem w Europie na którym z pewnością znajdzie się miejsce i dla naszej firmy. W razie jakichkolwiek pytań odnośnie działań SEO w krajach Europy innych niż Polska zapraszamy do kontaktu z naszą redakcja. Postaramy się udzielić wyczerpujących odpowiedzi na wszystkie nurtujące pytania. Polecamy także śledzić nasz portal ponieważ zamierzamy publikować jeszcze więcej tekstów odnośnie działam z zakresu marketingu internetowego w różnych krajach Europy.

Informacja o autorze: Redakcja

Redakcja serwisu Portal-Seo.pl - Profesjonalne artykuły, aktualności i informacje o promocji w wyszukiwarkach internetowych. Jesteśmy pasjonatami marketingu internetowego. Zapraszamy do czytania naszych wiadomości.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.