Większość użytkowników korzystających z internetu używa codziennie wyszukiwarki Google do znalezienia potrzebnych informacji. W związku z tym, jeżeli w niej nie istniejemy, tracimy szansę by potencjalni klienci do nas trafili. O ile my, na co dzień zajmujący się tematyką e-marketingu wiemy doskonale jak w Google zaistnieć, o tyle zwykli ludzie o możliwych sposobach promocji chociażby swoich stron firmowych pojęcia nie mają – zwłaszcza w małych miejscowościach. Prowadząc swój mały, lokalny biznes raczej nie będziemy mieć problemów, by dostać się na pierwszą stronę wyników wyszukiwania, a przy nakładzie niewielkiej ilości czasu, mamy szansę na pozycje nawet w czołówce. W jaki sposób najszybciej zaistnieć w lokalnych wyszukiwaniach Google? Odpowiedź jest prosta – założyć firmową stronę w Google Moja Firma!
Założenie strony firmowej w Google jest zupełnie darmowe
Google moja firma to usługa kierowana do przedsiębiorców z całego świata. Pewnie nie raz każdy z Was spotkał się z takim rezultatem wyszukiwania jak prezentowany poniżej.
Widzimy doskonale, że wynik wyszukiwania na zapytania lokalne różni się znacząco od zwykłych wyników. Ma to związek właśnie z usługą Google moja firma, która w odpowiedzi na zapytania z nazwą miejscowości w treści – wyświetla najważniejsza dane firm, które działają w konkretnej branży wraz z wzięciem pod uwagę obszaru ich działalności.
To co jest dla nas istotne to to, że dzięki tej usłudze możemy błyskawicznie zaistnieć w Google (w porównaniu do działań „white hat seo”). Oczywiście w przypadku dużej konkurencji, nasza pozycja w lokalnych wynikach wyszukiwania będzie potrzebowała wsparcia ze strony SEO, ale w przypadku małych miejscowości mamy bardzo duże szanse by od razu znaleźć się w czołówce wyszukiwań na daną frazę.
Zakładanie strony w Google moja firma – instrukcja krok po kroku
Na samym początku przygotujmy sobie dane naszej firmy oraz załóżmy konto w Google.
» Kliknij tutaj aby przejść do formularza zakładania konta Google
Dane firmy będą potrzebne do dokładnego określenia jej pozycji na mapie google. Jeżeli już takie dane posiadamy, przechodzimy do zakładania nowej strony w Google.
» Kliknij tutaj aby przejść do zakładania nowej strony w Google moja firma
Naszym oczom powinna ukazać się strona z możliwością wyboru rodzaju działalności, którą prowadzimy.
Gdy wybierzemy rodzaj działalności, zostaniemy przeniesieni do kolejnej części, dzięki której wprowadzimy dane naszej firmy i będziemy mogli zatwierdzić pozycję naszej siedziby na mapie. By to zrobić wpisujemy w polu wyszukiwania w lewym górnym rogu mapki nazwę naszej firmy – wówczas powinno pojawić się nam następujące okienko.
Wyszukiwarka informuje nas w tym momencie, że nasza firma jeszcze nie istnieje na mapach Google. Pomożemy więc jej w tym klikając na przycisk „Dodaj informacje o swojej firmie”. Gdy to uczynimy, okienko znów zmieni swoją formę, a naszym oczom ukaże się formularz, w którym będziemy poproszeni o wypełnienie podstawowych danych teleadresowych firmy.
Formularz na tym etapie zakładania profilu w Google moja firma jest bardzo krótki ponieważ podajemy tutaj podstawowe dane, które będą wykorzystane jedynie do weryfikacji. Więcej danych o firmie będziemy mogli uzupełnić już po założeniu strony firmowej. Znajdą się tam wówczas takie informacje jak chociażby godziny otwarcia firmy.
Po wypełnieniu wszystkich danych, klikamy „dalej” i powinniśmy otrzymać nowe okienko.
Gdy ujrzymy takie okienko, jedyne co pozostało nam zrobić to kliknąć w „Proszę o kartkę z kodem” a w następnym kroku, i nowym okienku zostaniemy zapytani o imię i nazwisko osoby kontaktowej. Gdy uzupełnimy dane osoby kontaktowej pozostaje nam nacisnąć przycisk „Wyślij kartkę pocztową” a następnie poczekać 1-2 tygodnie na przesyłkę pocztową.
Gotowe! Co teraz?
W momencie gdy ukończyliśmy pierwszy etap, czyli zgłosiliśmy dane naszej firmy do map google, musimy czekać na kartkę pocztową. Z reguły trwa to nie dłużej niż 2 tygodnie. Najważniejszą rzeczą, która zostanie nam przesłana kartką pocztową jest kod weryfikacyjny. Kartka, którą otrzymamy będzie wyglądać mniej więcej tak:
Kod jest jednorazowy i przypisany ściśle do konta, które chcemy zweryfikować. Zatem nie pozostaje nam nic innego jak zastosować się do poleceń widniejących na kartce od Google i zweryfikować naszą firmę w Google.
Proste, prawda?
Założenie konta w Google moja firma to bardzo łatwy i szybki sposób na zaistnienie w wyszukiwarce. Intuicyjny interfejs, który prowadzi nas do kolejnych kroków sprawia, że coraz więcej małych, działających lokalnie firm decyduje się by takie konto utworzyć. Dołącz do nich również Ty i promuj swoją firmę w sieci zupełnie za darmo.
Jeżeli potrzebujesz pomocy marketingowej dla swojej działalności sprawdź – doradztwo marketingowe dla firm.