W ramach projektu Nowa Koncepcja SEO, platforma Whitepress przygotowała darmowe wzory umów, do wykorzystania przy audycie SEO i (lub) UX. Są one skonstruowane tak, aby obejmowały zarówno przeprowadzenie audytu jak i wdrożenie jego wytycznych w życie.
Pierwsze usługi jakie zwykle wykonuje agencja interaktywna dla nowego klienta to właśnie audyt SEO i UX. Aby takie działania miały sens, należy wdrożyć ich wskazania w życie, co powinno być nadzorowane przez autorów audytu. Niezwykle ważna przy tym procesie jest dobrze skonstruowana umowa, która określa obowiązki obu stron, a także zabezpiecza ich interesy.
Bezpłatne wzory umów zostały przygotowane we współpracy z radcą prawnym Piotrem Stolarczykiem. Można je dowolnie modyfikować w szczególności w aspekcie: zakresu podstawowego (mogą dotyczyć tylko audytu SEO lub tylko audytu UX), zakresu usług (co mają zawierać dokumenty), terminów czy wysokości kar umownych. Ich omówienie znajduje się w artykule: Audyt SEO i audyt UX – omówienie umów na opracowanie i nadzór nad wdrożeniem.
„Mam nadzieję, że opracowane przez nas umowy będą wartościowym wsparciem zarówno dla klientów jak i dla agencji interaktywnych” – mówi Paweł Strykowski, współwłaściciel Whitepress.
Bezpłatne wzory umów znajdują się pod tymi adresami:
Umowa na opracowanie audytu SEO & UX – pobierz plik DOC
Umowa na nadzór nad wdrożeniem audytu SEO & UX – pobierz plik DOC
Bardzo dobry pomysł, ponieważ często audyt SEO czy UX kończy się na samym audycie. A przecież audyt nie może być celem samym w sobie, wymaga kontynuacji w postaci podjęcia działań.